Incep cu o mica povestioara. Azi a fost la noi  cea mai buna prietena a  Milenei. este in clasa a VIII-a si anul asta are examen. E pe ultima suta de metrii pana la evaluarile nationale si invata foarte mult. ea face meditatii online. Am vrut sa o servesc cu ceva dulce, deci am facut turta dulce. Andreea imi spune ce folositor este situl E-istet.ro:
  • Testele e-istet ofera o experienta similara cu cea de la evaluarea nationala (prin punctajul oferit, cronometru)
  • Testele e-istet sunt cele mai apropiate de programa scolara
  • Testele sunt realizate de profesori autori de manuale scolare
  • Testele sunt o alternativa accesibila la meditatii (timp si cost)


Ce beneficii avem daca accesam aceasta platforma?  Tot Andreea ne da raspunsul: invatare online pe o platforma usor de folosit, format modern, atractiv si interactiv, abordarea testelor de la scoala fara emotii etc. Le dorim succes elevilor la examenele ce urmeaza sa le dea.
Dar sa trecem la reteta de TURTA DULCE, cu care  fetele s-au  delectat. am incercat mai multe retete de turta dulce, dar cea de Codruta mi-a placut cel mai mult. Eu am dublat cantitatile.

Ingrediente :

- 1 lingurita cu varf de scortisoara
- un varf de lingurita piper
- 960 g faina, impartita in 300g + 660g
- 500g zahar
-250g apa
- 50g unt
- un ou
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu
- un vf de sare

Ingrediente pentru glazura:
- Un albus de ou
- 100g zahar pudra
- 2 linguri de apa fierbinte


Metoda:
Se face un sirop de zahar: intr-o craticioara de inox, topiti o lingura plina de zahar, la foc mediu, pana ce zaharul se caramelizeaza si primeste o nuanta maro inchis. Turnati peste zahar 250 ml apa clocotita si asteptati cateva secunde, sa se topeasca zaharul.
Adaugati  condimentele, restul de zahar si amestecati pana se topeste zaharul, tot la foc mediu, dupa care opriti focul.
Puneti 300g faina in siropul fierbinte, toata odata, si amestecati  bine de tot, pana ce compoztia devine omogena, fara cocoloase. Lasati sa se raceasca. Preincalziti cuptoul la foc mediu.
Intr-un bol, amestecati restul de faina cu sarea si bicarbonatul *eu am stins bicarbonatul cu otet) si turnati deasupra compozitia din craticioara. Adaugati oul, untul. Framantati cateva minute, pana ce aluatul devine elastic si nelipicios.
Asezati o hartie de copt pe fundul unei tavi si rupeti din aluat bucati pe care le modelati cu ajutorul palmelor in forma de bila. Puneti-le in tava si lasati loc intre ele . Aluatul se poate acoperi pentru a evita uscarea acestuia. 
Coaceti turta dulce timp de 15-20 min. In timp ce turta dulce se coace, pregatiti glazura: intr-un vas ,  bateti bine albusul , pana devine spuma, adaugati treptat zaharul pudra, continuati sa bateti pana ce spuma e lucioasa, adaugati apa fierbinte si amestecati bine.
Luati cate o bucata de turta dulce si o scufundati cu partea bombata in glazura. Le  asezati pe o hartie de copt pana se intareste glazura.
Multumesc Codruta pentru reteta!

 Sa aveti Pofta buna!