Reteta foi:
  • 300 ml.lapte caldut
  • 1 ou
  • 1 lingura ulei
  • 1lingura zahar
  • 1 lingurita sare
  • 1lingurita drojdie uscata sau drojdie verde cat o aluna
  • 3 pahare jumatate de faina(paharul de 250 ml.)

Amestecul de amidon:3 linguri pline de amidon+1 lingura de faina
Framintam bine aluatul și îl punem sa se odihnească 30 min.acoperit cu un prosop.Il împărțim proporțional,facem biluțe și le lăsăm iarăși pe 20 sa se odihnească.Le întindem puțin și le punem in farfuria pregătită din timp cu 1 lingura de faina+ 3 linguri de amidon de cartofi.Le tăvălim bine prin amestecul pregătit și le punem una peste alta(eu am facut 7). Foile sa fie egale,căci la întindere sa nu ramina in urma vre-o una.Dupa ce le-am așezat una peste alta le întindem cu sucitorul,începind de la mijloc spre marginea foii.Le întindem subțire.Sa nu vă fie frică că se vor lipi.Dupa ce am terminat de le întins,le desprindem una cite una,iar restul de amidon îl înlăturăm atent cu o periuță sau chiar cu un șervețel uscat de bucătărie.Eu am luat fiecare foaie și am mai intins-o sa fie cat tava, dar sa fie subtire.
Umplutura:
  •          200 g miez de nucă
  •          100 g migdale SanoVita
  •          2 linguri scortisoara

Sirop:
  •          200 g zahăr cu aromă de vanilie
  •          100 g miere
  •          1 lămâie mare
  •          250 ml apă

Mod de preparare:

Se aşază o foaie în tavă, se unge cu ulei, se adaugă alte două foi unse fiecare cu ulei. Se presară cu nucă măcinată, migdale, amestecate cu scortisoara. Se repetă operaţiunea cu alte 2 foi unse cu ulei, se presară cu restul de umplutura şi se termină cu încă 2 foi unse cu ulei.
Se lasă tava la rece 30 de minute, apoi se porţionează, cu un cuţit foarte bine ascuţit, dreptunghiuri. Se introduce tava în cuptorul bine încins şi se coace circa 40 de minute. Nu se deschide uşa cuptorului în primele 15 de minute, după care se mai reduce focul, pentru a se usca baclavaua.
Se fierbe separat zahărul cu apa şi mierea, se adaugă coaja şi zeama de lămâie şi se lasă să se răcorească puţin. Se toarnă peste prăjitură în momentul în care este scoasă din cuptor.
După ce siropul este absorbit de prăjitură, se serveşte decorată cu nuca măcinata si migdale.
Foile sunt facute dupa reteta d-nei Lidia Moraru din grupul Gustosel.