Poftele vin asa repede. nu am mancat de mult timp o savarina. Asa ca repejor am pus si mi-am facut.
Iata de ce avem nevoie:

Pentru aluatul de savarine:
  • 250 gr. faina
  • 150 ml lapte caldut
  • drojdie cat o aluna
  • 2 oua
  • 30 ml ulei
  • 1 lingurita de zahar si una de sare
Pentru sirop:
  • 400 ml apa
  • 150 gr. zahar
  • esenta de rom
Pentru decor
  • 400 ml frisca lichida
Drojdia o punem in lapte, impreuna cu lingurita de zahar. Punem faina intr-un bol, adaugam laptele in care am dizolvat drojdia, uleiul, ouale si sarea si le amestecam bine pana obtinem un aluat moale. Lasam la dospit 40-45 minute. 

Intre timp preparam siropul: punem la foc apa,zaharul si esenta de rom, pana cand zaharul se topeste.
Cand a trecut timpul pentru dospire si aluatul s-a dublat, luam formele pe care in prealabil le-am uns cu unt(sau untura de porc) si tapetat cu faina si cu ajutorul a doua linguri punem aluatul in ele. Ne folosim de linguri pentru ca avem un aluat moale.Formele le umplem pe trei sferturi si le mai lasam la dospit 10-20 minute.
Le bagam la cuptorul incalzit, pana cand se rumenesc. Cand sunt coapte le rasturnam, taiem capacelul si le insiropam. Le umplem cu frisca bine batutata si le ungem cu gem de capsuni.
Din aceste ingrediente am facut 7 savarine.
Am folosit reteta Jamilei.