miercuri, 19 februarie 2020

Știați că fulgii de ovaz te ajuta sa slabesti mai mult decat exercitiile la sala?

07:57 0 Comments


Știați că fulgii de ovaz te ajuta sa slabesti mai mult decat exercitiile la sala?

Cand vrem (sau trebuie) sa dam jos kilogramele in plus, imediat auzim placa: „Schimba-ti stilul de viata: mananca sanatos si fa miscare!”. Usor de zis, greu de facut. De la varsta adolescentei pana la maturitate mai toti am trecut prin aceasta faza, nu-i asa?

Surpriza este, insa, ca ceea ce punem in farfurie conteaza mult mai mult decat sportul. Pierderea in greutate inseamna dieta intr-o proporţie de 75%, doar diferenta de 25% datorandu-se activitaţilor fizice. Da, asa de mult conteaza ce mancam (sau nu)!

Studiile arata ca persoanele care au urmat o dieta fara exerciţiu fizic timp de 15 saptamani au slabit aproximativ 10 kilograme, in timp ce persoanele care au mers la sala timp de 21 saptamani şi nu au urmat un regim alimentar abia au slabit 3 kilograme.

Mai putine calorii – reteta spre corpul dorit

Cel mai important, asadar, este ca dieta ta sa aiba un deficit caloric. Reducerea cu 500 sau 1000 calorii pe zi te va ajuta sa obtii corpul dorit. E de prisos sa spunem ca in alimentatia zilnica nu au ce cauta prajiturile, biscuitii, painea alba, mancarurile prajite sau sosurile grase.

Cum reusim atunci sa ne obisnuim sa mancam mai putine calorii? Nu e asa de greu, crede-ne. Trebuie sa cautam alimentele care mentin satietatea o mai lunga perioada de timp. Legumele sunt aici campioanele. Suplimenteaza orice masa cu o garnitura bogata in legume, fie ele crude, fierte sau pe gratar.

Fulgii de ovaz – adorati de sportivi si vedete

Un alt ingredient nelipsit din dietele si alimentatia sportivilor sunt fulgii de ovaz. Consumati la micul dejun, vor face minuni pentru tine. Acest super aliment se remarca prin multitudinea de substante nutritive pe care le contine. Jumatate de cana de fulgi de ovaz asigura 34% din doza de Magneziu recomandata, 20% din cea de Fier si 40% din Vitamina B1.

Si pentru ca am vorbit de calorii, vei fi mai mult decat placut surprins/a cand iti vom spune ca jumatate de cana de fulgi de ovaz inseamna doar 65 calorii. Ca sa intelegi diferenta, o banana are in jur de 90 calorii.

Un studiu publicat in "Molecular Nutrition & Food Research" arata ca fulgii de ovaz contin beta-glucani. Acestia sunt capabili sa elibereze in organism un hormon antidepresiv si promotor al starii de satietate, limitator al apetitului. De asemenea, beta-glucanul ajuta persoanele cu diabet zaharat de tip 2 sa isi regleze nivelul de glucoza din sange.

Astfel, dimineata, un bol de fulgi de ovaz cu lapte, iaurt sau bautura vegetala si cateva fructe iti asigura energia pentru toata ziua. Ceea ce se va ‚simti’ si in decursul zilei, fiindca un mic-dejun echilibrat te va indemna sa optezi pentru un pranz si o cina cu mai putine calorii, ajutandu-te chiar sa renunti la gustarile dintre mese.

Nu doar sportivii iubesc acest aliment, ci si vedetele. Printre celebritatile care au recunoscut in interviuri ca isi incep ziua cu fulgi de ovaz se numara Jenifer Aniston, Khloe Kardashian, Sofia Vergara, Ryan Reynolds, Hugh Jackman, Ben Affleck. Acum ai inteles de ce arata asa bine?

Un consum regulat de fulgi de ovaz la care adaugam mese regulate, odihna suficienta si putina miscare reprezinta o solutie sigura pentru a pierde kilogramele in plus. Fie ca startul diminetii sa iti fie dulce si buuun!

 Articol preluat.

marți, 11 februarie 2020

La iarbă verde!

14:53 0 Comments





GRĂTARUL

Nu iese bine soarele primăverii că românul ţuşti, la iarbă verde, să picnic-eze fericit, cu toată familia.
Exorcizant, enorm, festiv, exotic, grătarul se practică în curte, în fundul grădinii, în poiană.
Ce ne trebuie? Carne, de orice fel, porc, pui, miel, vițel, condimente si ulei.
Se taie carnea în felii de-un deget. Se freacă feliile cu piper şi cimbru, se ung cu ulei, se lasă în aşteptare (merg şi alte mirodenii la carne — rozmarin, busuioc, chimen, ienibahar, boia etc; se mai poate pune o oră carnea la marinat, în vin alb cu felii de măr, apoi se scoate, se şterge bine, se unge cu ulei; se mai
unge şi cu zeamă deasă de usturoi)
Se pune grătarul metalic peste jarul încă pâlpâind, să se încingă, la o palmă deasupra vetrei. Se unge-şterge cu o bucată de slănină.
Când jarul nu mai pâlpâie deloc — şi numai atunci — se pune carnea pe grătar, cu un pic de
distanţă între felii. După un timp scurt — un minut-două — carnea începe să sfârâie şi să se coloreze pe partea dinspre foc. O întoarceţi când se desprinde uşor. Dacă picură grăsime pe jar se va aprinde cu flacără mare  stingeţi pe loc, stropind cu apă. Dacă o vreţi în sânge, când s-a rumenit pe ambele părţi, e numai bună. Dacă o vreţi pătrunsă, ar trebui  friptă 10 minute pe o parte —10 minute pe alta, întorcând-o tot timpul.  Mai puteţi stropi carnea în timp ce se frige cu vin alb, cu bere sau cu zeamă de usturoi, ca
să se parfumeze şi să rămână fragedă.
 Se ia de pe foc şi se şi mănâncă!


DISCUL

 O modă nouă de „barbecue" face ravagii pe la noi, în Ardeal: discul. Din câte am citit eu, ideea le-a venit prima dată braşovenilor, acum un deceniu-două, când n-au avut în câmp tigăi şi au furat un disc de
la o maşină agricolă.  Deci discul este o placă de metal groasă (spre 1 cm), rotundă şi bombată. Are circa 50- cm diametru (seamănă cu o antenă parabolică).
Carnea pentru disc se pregătește la fel ca și pentru grătar. Punem carnea grasă pe margini, să se usuce
puţin, să prindă scoarţă, şi în mijloc, unde e adunată untura, cartofii, tăiaţi felii rotunde şi groase
cât un deget. Tocătura, frigăruile şi carnaţii, peştele şi pasărea tot aşa se fac: trebuie  să ungi grătarul bine cu ulei, să nu se prindă  şi să urmăreşti când s-a rumenit carnea, s-o întorci şi s-o scoţi la timp.


















AddToAny

Printfriendly

Popular