Este vremea capsunilor. De mult timp am avut pofta de spumoasa. Uite ca azi ia venit randul si pofetele sunt implinite.

Ingrediente:

Pentru foi:

- am folosit aluatul de la strudel pe care il gasiti aici:
  12 linguri ulei
   12 linguri apa minerala
   1 ou
   1/2 pliculet praf de copt
   1/2 lingurita sare
   faina cat cuprinde

Pentru ciulama:

   6 linguri ulei
   6 linguri faina

Pentru bezea:

5 albusuri
300 gr. Zahar
250 gr. Capsuni
un praf  de sare ( un varf de cutit)

Mod de preparare:

Pentru inceput facem ciulamaua. Datorita ei, aluatul de strudel il putem intinde in foite extrem de subtiri.
Intr-un ibric punem faina si uleiul, le amestecam foarte bine pentru a nu ramane cocoloase, apoi transferam pe aragaz si lasam la foc mic sa dea cateva clocote.
Dam deoparte si lasam sa se raceasca complet (trebuie folosita rece).

Pentru foi:

Intr-un bol punem oul, apa minerala, uleiul, praful de copt si sarea, amestecam foarte bine toate ingredientele, apoi adaugam faina putin cate putin, pana obtinem un aluat tare si nelipicios.
Aluatul obtinut il intindem cu ajutorul unui sucitor, cam de marimea unui deget, ne ajutam de putina faina, pentru a nu se lipi.
Intindem pe toata suprafata aluatului ciulamaua racita, rulam usor pentru a nu curge, apoi o invelim in folie de plastic si dam la frigider pentru 1 ora.
Am impartit aluatul in 2. Din o parte am copt in tava o foaie. Iar cealalta parte am impartit-o iar in doua si am copt doar o foaie mai mica. Inainte de a le baga la cuptor am intepat foile cu furculita.Se coace la  180 grade cca 20 minute sau pana este rumena. Deci eu am facut o foaie si jumatate.

Spuma de capsuni cu bezea italiana

Cele 250 de grame de capsuni spalate si curatate se zdrobesc cu furculita, se adauga 250 de grame de zahar si se pun pe foc impreuna. La inceput se va forma o spuma de culoare roz pal, care trebuie indepartata, apoi se lasa sa fiarba la foc potrivit pana ce siropul se leaga ca pentru dulceata. Intre timp, albusurile se bat spuma tare si se adauga cele 50 de grame de zahar ramase. In momentul in care bezeaua este gata, siropul de capsuni sa atinga temperatura potrivita, sa fie gata. In timp ce se bate in continuare cu mixerul bezeaua, turnam siropul peste ea, asa fierbinte. Dupa ce s-a incorporat tot siropul, bezeaua va fi fierbinte, dar se bate in continuare cu mixerul, la viteza mare, pana cand se raceste pana la temperatura camerei. Se va obtine o spuma de capsuni aromata si foarte, foarte ferma, perfecta pentru a umple prajitura cu spuma de capsuni, spumoasa noastra.
Pofta Buna!